FSMA-brochures: IDD-richtlijn en het belang van klanten-focus

In een voor onze sector buitengewoon heldere taal beschrijft de FSMA in 2 nieuwe brochures de gedragsregels en informatievereisten die verzekeringsondernemingen en tussenpersonen moeten toepassen.

De FSMA toont met deze brochures alvast dat ze de consumentenbescherming verder ter harte wil nemen. IDD is de Europese richtlijn die de distributie van verzekeringen regelt. Voor de verzekeringen met beleggingscomponent komen daar nog extra richtlijnen bij.

👏 Hoewel de brochures geschreven zijn voor de klant, lezen ze ook als een handleiding voor de verzekeringstussenpersoon. Door de goede opbouw en leesbare taal bieden ze een mooie leidraad voor de makelaar die de processen in zijn kantoor tegen het licht wil houden. Ook (nieuwe) medewerkers in het kantoor kunnen in deze brochure een goede opfrissing vinden van de geldende gedragsregels. Kortom verplichte lectuur voor iedereen die de beginselen van de wetgeving wil begrijpen.

Met Poggio hechten we veel belang aan correcte klanteninformatie en toepassing van de gedragsregels. Het is dan ook fijn om deze documenten te kunnen lezen. Ze zullen een waardevolle bron zijn voor verdere communicatie met onze verzekeringsmakelaars.

👉 https://www.fsma.be/nl/idd-richtlijn-regels-het-belang-van-de-klanten-focus-op-verzekeringsproducten-zonder

👉 https://www.fsma.be/nl/idd-richtlijn-regels-het-belang-van-de-klanten-focus-op-verzekeringen-met-een-beleggingscomponent

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *