Fiscale wijzigingen. Een interview met Pieter Debbaut.
Pieter Debbaut was onlangs te gast tijdens de ledenmeetings van Poggio. Pieter is een vooraanstaand fiscaal expert en al vele jaren een vaste waarde bij Poggio. We vroegen hem wat...
Lees meerBelangrijke wijziging in Boek 6 en de impact op de verzekeringssector
In een recente Poggio bijeenkomst was Professor Gerrit Van Daele, docent Universiteit Gent, te gast. Hij lichtte de belangrijkste wijzigingen toe die voortvloeien uit het nieuwe Boek 6 van het...
Lees meerCompliance, geen last, maar noodzaak
Bart Deprins, expert in compliance bij Complius was begin deze maand te gast bij Poggio. In de marge van de Poggio compliance-namiddag, vroegen we aan Bart of hij zijn...
Lees meerBen je in orde met je FSMA-punten?
👉 Even tellen! Voor verzekeringen geldt dat je 15 punten moet kunnen voorleggen per jaar. Je moet de punten van 2021 dus verzamelen voor 31/12/2021. Corona versoepeling? Eind 2020 was er...
Lees meerUw geld na corona
Michaël Van Droogenbroeck Exclusief voor de klanten van de Poggio-makelaars, organiseerden we deze webinar. We bieden u graag de kans om deze interessante webinar te herbekijken. Wat mag u verwachten?►Uw...
Lees meerFSMA-brochures: IDD-richtlijn en het belang van klanten-focus
In een voor onze sector buitengewoon heldere taal beschrijft de FSMA in 2 nieuwe brochures de gedragsregels en informatievereisten die verzekeringsondernemingen en tussenpersonen moeten toepassen. De FSMA toont met deze brochures alvast...
Lees meer7 tips om je te wapenen tegen phishing en smishing
Cybercriminelen maken gebruik van de coronacrisis om frauduleuze e-mails en sms’en te verspreiden. Momenteel zijn er helaas heel wat valse berichten in omloop. Onverwacht een sms’je ontvangen dat te mooi...
Lees meerKen je de digitale kluis Izimi?
De digitale kluis Izimi is een nieuw initiatief van Fednot, de federatie van de notarissen. Izimi wil het voor burgers en notarissen gemakkelijker maken om documenten te raadplegen. Je vindt...
Lees meerInfofiche 2de pijler
Sinds 1 oktober 2020 is er een nieuwe gedragscode in werking die de ‘infofiches tweede pijler’ invoert. Doel van deze infofiches is om de klant pre-contractueel goed te informeren over...
Lees meerHoe notities maken voor je klant tijdens een online meeting?
Tijdens een klantengesprek moet er heel wat uitleg gegeven worden. Velen onder ons gebruiken hiervoor graag een wit blad. Maar hoe doe je dit in een online klantengesprek? In deze...
Lees meer